justinbieberonedirectionnovell.blogg.se

Kapitel 13- Last Day

Kategori: Believe In Your Dreams

 

I Tidigare Kapitel:

”Hey baby” sa Niall och lade sina armar runt min midja. Jag hoppade till, skrämd för att jag inte såg honom komma. ”Åå, du skrämde mig Niall”
”Det var inte meningen, förlåt” Jag vände mig om i hans famn och kysste honom. ”Åå snälla, kan ni inte lägga av med det där? Jag blir bara avundsjuk då min man just nu inte kan göra sådär med mig” sa Carro med ett flin. Jag och Niall bara skrattade. Jag pussade honom på munnen en gång till innan vi tillsammans, Jag, Niall och Carro ägnade oss åt att titta på när Justin uppträdde. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Carolines Perspektiv:

Söndag. Dagarna har bara passerat efter Justins konsert. Jag kan inte fatta det, imorgon börjar jag och Rosie skolan. Det kommer bli spännande. Jag har sätt framemot skolan. Det är inte sista dagen innan skolan, utan sista dagen med Niall och Justin. Sedan så ska dom ut på deras konserter, men tack gud att dom börjar i USA och Kanada. Det är bara jag, Rosie, Niall och Justin i huset nu, de andra åkte hem igår.

”Justin, vakna. Du får inte sova bort hela dagen!” sa jag försiktigt till Justin så han skulle vakna.

”Vad är klockan?” svarade Justin hest tillbaka.

”Klockan är nio och det låter som att Rosie och Niall redan är vaken för att jag hör att tvn är på.”

”okej då. Men bara om du ger mig en Kyss” flinade Justin tillbaka.  Jag pressade mina läppar mot Justins innan vi gick upp.

När vi kom ner så var det ingen där. Tv:n stod på. Vi måste ha glömt den på igår kväll.

”Jag gick upp i onödan” suckade Justin.

”Nej det gjorde du inte” hörde jag en röst bakom oss säga. Niall. Kunde han inte ha tagit med sig Rosie ner eller? Jag suckade frustrerat och satte mig i soffan.

“Kunde du inte ha tagit med dig Rosie ner eller?” Frågade jag Niall surt. Jag vet inte varför jag är sur men det är ju våran sista dag innan skolan så han kunde ju I alla fall ha tänkt lite.

”Wow, vaknat på fel sida idag Carro?” flinade Niall tillbaka, vilket gjorde mig mer irriterad.

 

”Nej, det har jag inte. Men du kunde ju ha tänkt efter lite och tagit med henne eftersom det är våran sista dag innan skolan och innan eran ”Believe och Take Me Home Tour”.

”Du är löjlig som blir irriterad över en sådan sak och Rosie är i Stan.” hånflinade Niall tillbaka. Jag kände hur mina kinder blev ljus rosa, det här var verkligen pinsamt. Varför blev jag så irriterad, hon var ju inte ens hemma. ”Var inte orolig, hon är hemma om en halvtimme” La Niall till innan han gick in till köket och fixade frukost.

”Varför följde inte du med henne?” Undrade jag medans jag gick till Niall i köket.

”Hon sa att det var en som ville träffa henne där imorse och hon fick tydligen inte berätta vem det var. Jag kände tydligen den personen med. Sounds crazy men ja, det var det hon sa” Svarade han tillbaka

”Åh, okej. Förlåt för att jag var så irriterad förut. Jag vill bara att det här ska bli en bra dag. Eftersom vi kommer inte se dig och Just-” mer hann jag inte säga innan Niall avbröt mig ”Carro jag vet, innan våran ”Tour”, sluta ta upp det hela tiden. Vi kommer ändå börja i USA och Kanada. Plus att du är förlåten” Sa han och blinka med ena ögat innan han gick med sin frukost till soffan och satte sig med Justin.

Nialls Perspektiv:

Bilderna i mitt huvud fortsätter att spelas upp. Även fast det har gått ett tag så tänker jag på det hela tiden, jag tänker på hur Demi kysste mig. Jag kan fattar inte ens själv hur jag lät det hända. När jag och killarna var och bestämde om våran ”Tour” så när jag skulle åka till Justins konsert så sprang jag in i Demi. Vi började prata och precis innan hon gick så kysste hon mig. Det värsta var att jag såg en paparazzi bakom en buske. Så jag har försökt att kolla så inte Rosie går in på Twitter eller något sådant, men jag kommer ju inte kunna hålla det hemligt föralltid.  Den ända som vet är Justin. Jag blir bara mer påmind om det när jag ser Carro, för hon ser nästan ut som Demi fast Carro har brunt hår och Demi blont. Mina tankar avbröts av Carro ”Niall, du fick ett sms”

Jag måste ha varit inne i mina egna tankar så jag inte ens hörde det. Jag fiskade ut mobilen ur fickan och på displayen stod det ”Demi”. Jag låste upp min IPhone och läste Har en underbar tid med din flickvän just nu, vet hon om vårat lilla möte? Var inte orolig, hon kommer hem snart. Xoxo Demi”

Xoxo? Vad vill hon? Jag kan inte fatta att det är Demi som Rosie skulle träffa. ”Justin, vi måste prata” Fick jag snabbt ur mig och reste mig upp. Carro och Justin satt och kolla på mig med stora ögon. ”In private” la jag till och gick upp. Justin kom efter. När vi kommit upp så ställde jag mig mitt emot Justin. ”Niall du ser livrädd ut, vad är det?” Frågade Justin lugnt.
”Rosies vän, är Demi” Svarade jag och kollade honom rakt in i ögonen innan jag visade smset.

”Ta det lugnt Niall, vi kommer på något att göra” sa Justin lugnt till mig.

”Kommer på? Justin om Rosie får reda på något kommer jag förlora henne. Demi gör det här för att hon vill ha tillbaka mig. Justin jag kan inte förlora Rosie” Sa jag stressat. ”Ta det lugnt Niall” Lugnade Justin ner mig innan vi gick ner till Carro igen.

Rosies Perspektiv:

Jag kan inte fatta att självaste Demi Lovato vill gå på stan med mig. Det känns konstigt att det är Nialls ex egentligen. Det ända hon pratar om är Niall, hon ställer frågor om honom hela tiden vilket är irriterande. ”Så hur mår Niall?” Frågade Demi sockersött medans vi var påväg till min bil.

”Demi, det ända du har pratat om är Niall. Saknar du honom?” Frågade jag irriterat.

”Va? Nej, Sweetie, det gör jag inte. Det är bara..” började hon.

”Bara vadå?”

”Han är inte ärlig mot dig!”


”Demi, du har ingen aning om hur jag och Niall har det. Jag vet att han inte ljuger för mig. Han har inga hemligheter heller förhållande!” sa jag medans jag låste upp bilen och drog upp dörren.

”Förlåt vännen, jag smsar dig. Jag har haft en underbar dag. Hoppas att vi ses snart igen” Sa hon medans hon kramade om mig. Jag log mot henne och startade bilen innan jag började köra mot vårat hus. Jag hade alla mina tankar på Demi, hon kändes falsk, som att hon ville förstöra för mig och Niall. En suck lämnade min mun.

 

När jag äntligen kommit till uppfraten till vårat hus så skyndade mig ut ur bilen fram till dörren till huset. Jag möttes av Niall som bokstavligen kastade sig över mig och gav mig en varm kram. “Jag har saknat dig” sa han och gav mig en kyss. “Jag har saknat dig med” svarade jag tillbaka och gick mot soffan till Justin och Carro.

“Hade du det kul? Och vem har du varit med frågade Carro mig.

“Demi Lovato” Fick jag ur mig fort.

“Demi? Du måste skoja med mig! Var hon snäll?” nästan skrek Carro. Hon skrek antagligen för att hon var förvånad.

“Ja, var hon snäll mot dig?” frågade Niall direkt efter.

“Förlåt Niall men ditt ex var inte riktigt som jag hade tänkt mig” Sa jag och binkade med ena ögat.

“Vadå har hon varit dum? Vad har hon sagt Rosie?” Frågade han oroligt.

“Ingenting, hon pratade bara om er och hur ni hade det och hon undrade en massa saker om dig” Svarade jag tillbaka. 

“Jaha, men ho-“ Mer hann inte Niall säga för han avbröts av min mobil som gav sig ifrån ett sms ljud. Jag kollade vem det var och på displayen stod det “Demi”. Jag låste upp min IPhone och tryckte upp smset. I smset så stod det “Som jag sa, han är inte ärlig mot dig. Xoxo Demi”  Till det så hade hon skickat en bild på henne och Niall när dom kysstes. Bilden var tagen av en paparazzi. Allt stannade till. Jag kände hur en tår ramlade ner för min kind. Alla samlades runt mig och frågade vad det var. Jag la min mobil på bordet som står framför soffan. Niall och Justin kollade ner I mobilen då jag fortfarande hade smset uppe. “Rosie! Du måste tro mig, det var hon som kysste mig! Jag ville inte överhuvudtaget!” Fick Niall ur sig snabbt. 

“Hur kunde du?” Viskade jag fram medans en till tår ramlade ner för min kind.

Tumblr_m9fedv1jzx1rt6mf0o1_500_large

"How could you?"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Äntligen ett kapitel! 

Hur kommer det gå mellan Niall och Rosie tror ni? I nästa kapitel kommer det vara mer Justin, lovar!!
Och ni kommer få mer bilder hädan efter också!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: