justinbieberonedirectionnovell.blogg.se

Kapitel 3- The interview

Kategori: Believe In Your Dreams

I Tidigare Kapitel:

Mitt i allt började jag  le, vilket förstöde hela kyssen… Jag vände mig om mot tv:n. Jag blev rädd och hoppade till och skrek när jag såg vad som hände i filmen. Jag vände mig direkt tillbaka mot Jacob. ” Uscha vilken läskig film” Plötsligt kände jag två armar runt mig och Jacob viskade i mitt öra ”Var inte rädd, jag är här med dig”

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Carolines Perspektiv:

Jag vaknade upp och låg och drog mig en stund i sängen och tänkte på Taylor. Jag visste att jag blivit kär i honom. Det känns som fluff, fluff på rosa moln. Jag känner eufori och lycka som åker genom min kropp från topp till tå likt en forsande flod. Jag kan inte koncentrera mig på något annat än  honom. Så fort jag ser honom rusar mitt hjärta… jag blir helt knäsvag.

Jag klev upp ur sängen, jag tänkte väcka Rosie men jag bestämde mig för att låta henne sova så jag gick till köket för att göra frukost. Jag letade i kylskåp och skåp för att hitta något att äta, jag bestämde mig för att göra pannkakor och tog fram ingredienser till det.

När pannkakorna var färdiggräddade lade jag upp några på en tallrik till mig och de kvarstående till Rosie på en annan tallrik. Jag gick ut till vardagsrummet för att äta min frukost framför tv:n och  iag slog på ”Teen mom” på MTV. Efter en stunds tv tittande kom Rosie.”Finns det några pannkakor över till mig”

”Ja, jag har lagt upp några på en tallrik till dig i köket. Men de är nog inte så varma längre så om du vill ha varma pannkakor måste du värma dem.”

”Okej”

Jag hörde hur Rosie ställde in pannkakorna i mikron för att värma dem och sedan startade hon mikron. Efter några minuter kom  hon tillbaka och satte sig i soffan bredvid  mig. ”Kan inte vi gå ut på stan idag? Jag skulle behöva köpa lite nya kläder. Shoppa i LA sitter ju aldrig fel, right? Och jag skulle vilja kolla in stan eftersom vi ska bo här skulle det vara skönt att känna till lite ställen."

”Ja jag håller med! Och jag behöver köpa lite kläder jag med”

”Ska vi höra med Taylor och Jacob om de vill följa med?”

”Ja, det gör vi! Kan du ringa eller ska jag göra det?”

”Jag kan göra det. Jag ska bara hämta telefonen på mitt rum.”

Nialls Perspektiv:

Jag och Justin satt i bilen på väg till intervjun när telefonen började ringa. Jag fiskade upp den ur byxfickan och log när jag såg vem det var som ringde ”Hey, babe. Är allt som det ska?”

”Ja, det är bra. Jag tänkte bara fråga om du och Taylor vill följa med mig och Carro på stan idag?”

”Nej tyvärr går inte det. Jag och Taylor ska åka bort över dagen”

”Åh, aha, okej. Det gör inget. Vi kanske kan ses när ni kommer hem istället?”

”Ja, det är klart! Jag ringer när vi är på väg hem”

”Okej, men då syns vi då”

”Ja, hejdå gumman”

”Hejdå Jacob”

Vi lade på.  Jag vände mig sedan mot Justin. ”Det går snart inte längre, vi måste berätta sanningen för dem”

”Ja, jag vet men, det måste finns nått bra tillfälle. Vi måste säga det ”face to face” och när vi inte är ute bland folk”

Justins Perspektiv:

Vi var nu framme vid studion där intervjun skulle hållas. Det var en massa fans utanför som skrev öronbedövande högt när vi klev ut ur den svarta vanen. Vi började gå mot entre’n och många fans försökte tränga sig fram till oss men våra livvakter lyckades hålla oss i avstånd från dem. Jag och Niall log brett och vinkade till alla fansen innan vi klev in genom dörren för att gå till Harry, Zayn, Liam och Louis. Det känns skönt att jag och killarna har kommit så bra överens. Våra fans verkar gilla det med, vilket känns bra.

Intervjun gick bra, men den var en aning för lång. På slutet blev jag otålig och jag skruvade på mig för att jag hade svårt att sitta still. När intervjun äntligen var slut hoppade jag nästan upp ur soffan, som om jag skulle springa ett lopp och var beredd på att startskottet skulle avlossas. Efter intervjun gick vi ut på stan för att träffa lite fans och ta kort med dom , och ge dem autografer. Ja, vilka fick vi inte syn på då som kom springandes emot mig och Niall med autografblocken i högsta högg. Det var ju såklart Rosie och Carro! Det kändes väldigt konstigt, jag vill ju bara gå fram till Carro och kyssa henne och krama om henne, men det kunde jag ju inte göra. Det var svårt att hålla sig, men det gick.

När de kommit enda fram till oss log vi mot dem och sa ”hej” och  gav dem en varsin kram. De skakade, framför allt Carro, och hade svårt att få fram några ord för att de var så upphetsade, men också väldigt glada. Jag tog Carro i min famn och kramade henne och försökte få henne att slappna av genom att andas lugna, djupa andetag. Det kliade i hela kroppen på mig och jag kunde inte motstå att kyssa henne i pannan, vilket hon inte hade något emot. ”Känner ni några killar som heter Taylor och Jacob?”, frågade plötsligt Rosie mig och Niall. ”Ja, svarade jag. Vi är nära vänner och har känt dem relativt länge”.

”Hur känner ni dem?”, frågade Niall. ”Jag är tillsammans med Jacob och Carro är tillsammans med Taylor. Vi har precis nyligen blivit tillsammans med dem.”

”Jaha, de är sköna killar de. De har tur som har er som flickvänner”.

”Kan vi inte ta ett gruppfoto, alla fyra?”, frågade Carro, som nu lugnat ner sig.

”Självklart” Vi ställde oss tätt tillsammans så att alla skulle få plats på bilden. Vi lade armarna om varandras axlar och tog sedan bilden med Rosies iphone. ”Kan vi få era autografer också?”, frågade hon.

”Ja”, svarade Niall. Vi skrev våra autografer i deras block, på deras armar och deras converse. De tackade så mycket och gick sedan sin väg.

Rosies perspektiv:

Vi kom nu hem ifrån stan med flera påsar var. Vi hade hittat mycket kläder som vi tyckt var snygga, både som passat och inte passat. Vi var båda rejält utsvultna och tänkte börja laga en stor brakmiddag. Plötsligt ringde Carros telefon. Vi hoppade båda till, skrämda av ringsignalen. ”Snälla, Kan du inte byta ringsignal?, den är ju hemsk!”

”Ja, jag ska. Låt mig svara först. Carro svarade och log genast brett. Det fick inte att ta miste på vem som hon  pratade med. Man kände igen det där leendet så fort personen som hon gillade ringde eller smsade. När Carro pratat klart med Taylor i telefonen vände hon sig om mot mig. ”Taylor och Jacob kommer hit och äter middag med oss, de har kommit hem nu.”

En kvart senare ringde de på dörren. Både jag och Carro sprang mot dörren och vräkte upp den. Jacob och jag kramade om varandra och kysstes sedan ömt. Detsamma gjorde Taylor och Carro. Taylor och Jacob hjälpte oss sedan  att  laga klart maten och när den var färdig satte vi oss till bords. Carro och jag berättade för  killarna att vi träffat Justin och Niall och visade dem autograferna och bilderna som vi tagit med dem. Vi hade en riktigt mysig kväll! Den hade inte kunnat bli så mycket bättre förutom om jag fått vara helt själv med Jacob. Fast när jag och Carro hade berättat att vi hade träffat Niall och Justin så blev Jacob plötsligt ganska konstig. Det kändes som om att han döljde någonting för mig, men jag vet bara inte rikigt vad.

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kapitel 3! Hoppas ni gillar det! Jag ser att vi har läsare, så var inte rädd att kommentera! 

Kapitel 4 kommer imorgon, I promise!

xoxo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: