justinbieberonedirectionnovell.blogg.se

Kapitel 2- A very fun night

Kategori: Believe In Your Dreams

 

I tidigare kapitel:

 När vi skiljts åt från Carro och Rosie började jag och Niall  gå hem till mig under tystnad. Jag fick möjlighet till att tänka över saken som hänt. Jag  började få dåligt samvete över att vi inte berättat sanningen för Carro och Rosie, men vi ville inte att någon annan skulle få syn på oss och jag tror inte Carro och Rosie skulle klara av att inte börja skrika och hoppa runt om de fått reda på att vi är Justin och Niall. De började skrika hysteriskt bara över att jag lagt ut en ny tweet, så därför tror jag inte att de skulle klara av att hålla tyst om saken.  Jag ska prata med Niall om det, men inte just nu. Jag ville inte att någon ska höra det vi pratar om. Jag pratar med han när vi kommer hem istället.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Två veckor senare:

Carolines Perpektiv

Jag vaknade av ljudet från min telefon. Jag tog upp den ifrån nattygsbordet för att se vem smset kunde tänkas vara ifrån. Det var såklart som jag misstänkt Taylor som smsat. Vi hade pratat en hel del sedan mötet på Starbucks.Vi hade smsat, pratat på telefon och skypat. Jag hade enda från första stund gillat Taylor och jag började gilla honom mer och mer för varje dag som gick. Jag tror också att jag började få känslor för honom. Han överaskade mig med massor av olika saker som jag inte trodde skulle komma ifrån honom. Dessutom är han en väldigt trevlig typ. Han är snäll, omtänksam och det känns som om han verkligen bryr sig om en. Taylor smsade och frågade om vi fyra Rosie, Jacob, jag och Taylor kunde ses senare idag och kanske kunde gå på bio eller göra något annat kul.  Jag blev mer än glad när han frågade det. Jag hade längtat enda sedan vi träffade dem första gången tills nästa gång vi skulle ses. Jag klev upp ur sängen för att gå och väcka Rosie. ” Vakna Rosie, vill du träffa Taylor och Jacob senare idag och kanske gå på bio?” Hon vred sig om och tittade på mig med sina trötta ögon. Hennes hår stod åt alla håll och kanter, jag hade svårt att hålla mig för skratt. ” Ja, jättegärna. Det skulle vara jätte kul! ”

 ” Vad bra, då smsar jag Taylor och säger det”

Jag skickade iväg ett sms till Taylor om att vi gärna ville träffa dem och gå på bio. Jag fick ett svar snabbt tillbaka. Han frågade om vi hade nått förslag på en film som vi skulle vilja se. ” Rosie, har du nått förslag på en film som du vill se?”

” Jag skulle vilja se LOL, men Taylor och Jacob kanske inte vill se den. Det är ju trots allt en tjejfilm.

” Jag kan smsa förslaget och se vad de tycker om det.”

” Gör det du”

Jag smsade Taylor och sa att vi ville se LOL och som svar fick jag att de tyckte att det var okej med dem att vi skulle se den. Han sa också, det är ju damerna som bestämmer. Det fick mig att le.

Förmiddagen tillbringade jag och Rosie till att ha ett spa i vårt exklusiva badrum. Vi ville ju självklart känna oss fräscha och rena när vi skulle träffa Taylor och Jacob. Vi badade i bubbelbadkaret, med massor av skum så att det rann lite utanför och hamnade på golvet, vi skrubbade varandra, fixade manikyr och pedikyr och hjälpte varandra med smink och att välja kläder. Jag bestämde mig för att ta på mig en vit lite längre tröja med ett bälte runt midjan, ett par svarta byxor, lite accesoarer och jag satte upp mitt hår i en hästsvans. Jag sminkade mig lite lagom till det och tog min svarta handväska till. Rosie tog på sig ett par ljusblåa shorts, ett svart linne och en rödsvart lite tjockare tröja över det. Hon sminkade sig inte så mycket bara lite och Rosie bestämde sig för att ha utsläppt hår. När vi gav oss av kände vi oss väl förberedda, nu kunde vi bara njuta av kvällen och ha det kul!

 
Jag hade bestämt med Taylor och Jacob att vi skulle träffas vid biografen halv 6 så att vi skulle vara ute i god tid. Jag kunde se när jag och Rosie parkerat vår bil på parkeringen en bit bort ifrån bion att Taylor och Jacob redan kommit, och stod och väntade på oss utanför entre´n. Taylor var minst lika snygg som förra gången om inte snyggare. Jacob var också väldigt snygg. ”Hej” sa vi till varandra och gav varandra en varsin kram. Sedan gick vi in för att köpa våra biljetter och något att gott att äta under filmen. Efter en lång diskussion valde vi att köpa en varsin stor läsk och två stora popcorn. Jag och Taylor skulle dela på en popcorn och Rosie och Jacob skulle dela på den andra. Taylor och Jacob envisades om att betala alltihopa, men det gick inte jag och Rosie med på. De som stod efter oss i kön och väntade på att få betala det som de tänkte köpa, började bli riktigt otåliga, så tillslut var vi tvungna att ge med oss för att Jacob och Taylor inte tänkte ge sig förens de fått som de ville. ”Nästa gång är det vi som bjuder och då får ni inte betala något!” Taylor flinade. ”Vi får väl se hur det blir med den saken”

”Ja, jag tror nog att vi vinner tillslut då också eftersom ni inte vill att det ska bli som det blev nu, då det var folk som blev irriterade”

 

Justins Perspektiv:

Vi gick och satte oss i filmsalen. En så länge hade ingen annan kommit förutom vi, men det såg ut att bara bli vi fyra. Jag satte mig ner bredvid Carro för att vi skulle dela popcorn men också för att jag ”gillar” henne, eller gillar och gillar, hon ger mig en känsla som jag aldrig känt för någon annan innan. Jag blir så himla glad när jag är i hennes närhet och jag kan inte sluta tänka på henne. Hon är speciell, omtänksam, söt och ja, allt! Jag kan inte tänka mig att det finns någon finare person än Carro.  Jag hade från början tänkt att bara bjuda ut henne men sen tänkte jag att det kanske var lite för tidigt och jag var också lite rädd för att hon inte gillade mig mer än som en vän. Så jag hade slängt iväg ett sms och frågat om vi inte kunde ses alla fyra, vilket jag definitivt ångrat nu! Jag avbröts av mina tankar av att Carro sa

 
” Gillar du vad du ser eller?”  Hon fnissade till lite så jag antog att hon var lite nervös.

”Ja, klart att jag gör det. Du är jättefin! ”

”Du är mycket finare än mig Taylor! Även fast du täcker halva ditt ansikte!” skrattade nervöst till svar.

”Nej, du är mycket finare, punkt slut!”. Jag lutade mig sedan sakta framåt för att kyssa henne. Jag fuktade mina läppar och pressade dem sedan mot Carros. Hon lade sina armar kring min nacke och kysste mig mjukt tillbaka. Det var så härligt och underbart! Jag kände direkt när våra läppar möts att jag ville ha mer, så jag kupade mina händer om hennes ansikte och drog henne närmare mig ”Hm” sa någon precis bredvid oss. Carro drog sig tillbaka snabbt som ögat, med rosiga kinder, när hon såg vilka det var.  Jacob och Rosie hade varit tvungna att gå på toaletten. De satte sig nu ner i sina stolar och flinade åt varandra. Antingen hade det hänt något mellan dem också eller så var det för att det avbrutit oss. Den pinsamma tystnaden som uppstått efter den händelsen avbröts tack och lov av att filmen nu började.

Nialls Perspektiv:

Nu var filmen äntligen slut! Jag tycker inte att den var bra, men det var ju trots allt en tjejfilm och inte en film för killar! Vi var nu på väg hem ifrån bion till Carro och Rosie för att umgås ett tag till. I ögonvrån kunde jag se att Justin och Carro höll varandra i händerna. De passar verkligen bra tillsammans! Jag tycker verkligen att det är dags för mig och Justin att berätta för Rosie och Carro vilka vi egentligen är eftersom att vi kommit varandra så nära och för att det börjar lukten kärlek i luften. Jag tycker inte om att ljuga, speciellt inte för Rosie. Jag känner verkligen något speciellt för henne och jag ser på Justin att han känner exakt samma sak för Carro. 

 

Rosies Perspektiv:

När vi äntligen kommit hem till mig och Carro slog vi på en skräckfilm på tv:n som heter Paranormal Activity 4. Jag har sett de 3 filmerna som kommit ut innan och de är väldigt läskiga så jag kan tänka mig att den här också är det.  Jag och Jacob slog oss ner i en utav sofforna och Taylor och Caroline i den andra . När filmen börjat kände jag hur Jacob greppade tag i mig och drog upp mig i sitt knä och jag kände sedan hans mjuka läppar mot min hals. Jag vände mig om och lade mina armar om honom och kysste honom länge, länge, länge.

Mitt i allt började jag  le, vilket förstöde hela kyssen… Jag vände mig om mot tv:n. Jag blev rädd och hoppade till och skrek när jag såg vad som hände i filmen. Jag vände mig direkt tillbaka mot Jacob. ” Uscha vilken läskig film” Plötsligt kände jag två armar runt mig och Jacob viskade i mitt öra ”Var inte rädd, jag är här med dig” jag log och la ner mitt huvud på hans bröst. Trots allt vi bara har känt varanda i några veckor så kände jag mig trygg i Jacobs armar. Där vill jag stanna föralltid.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kapitel 2! Kärlek hänger i luften.. ;) Tycker ni att det var lite tidigt? Men de har ju trots allt känt varandra i nån  vecka! :)

Hoppas ni gillar det, fast det är ju lite svårt att komma in  helt i novellen när det bara har kommit 2 kapitel än så länge! Kommentera gärna!
xoxo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: