justinbieberonedirectionnovell.blogg.se

Kapitel 12-City

Kategori: Believe In Your Dreams

I Tidigare Kapitel:
Jag kollade på Liam som kollade igenom instagram, jag kollade ner på hans mobil. Lite längre ner så såg jag att Rosie och Harry hade lagt up en varsin bild på dem tillsammans. På Harrys bild så såg jag att han höll om henne. Jag kände hur ilskan spred sig och jag rusade in på Rosies rum. Jag ställde mig i fönstret och kollade ut på Harry och Rosie. De stod och kramades. Förmodligen hade Rosie berättat allt för Harry. När jag hade lugnat ner mig lite så gick jag ner till de andra igen och såg att Harry och Rosie hade kommit in igen. De stod bakom soffan och Harry höll om Rosie bakifrån.
”Don't touch her” snäste jag till Harry och drog åt mig Rosie.
Harry blängde på mig. Inte för jag vet varför. Det är ju jag som ska vara arg. Det här måste sluta. Nu. Rosie är min och ingen annans.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Harrys perspektiv:
Jag satt nere, helt ensam, i soffan och tittade på tv. Vi hade stannat och sovit över ytterligare en natt. Idag ska vi bestämma med vårt Crew om vår ”Take me home” tour. Justin åkte iväg tidigt i morse för att också han ska planera sin turne’. Alla har åkt iväg, Carro, Niall, Zayn, Liam och Louis åkte för en liten stund sen. Det är bara jag och Rosie hemma. Jag sitter här själv i mina egna tankar och väntar på att Rosie ska vakna. Hon är verkligen vacker, jag gillar henne något enormt, men bara som en vän eller syster har jag insett. Mina tankar avbröts då jag hörde Rosie gå ner för trappan iklädd endast ett par korta shorts och en t-shirt. ”God morgon”, sa jag till henne och drog in henne i min famn och gav henne en lätt kram. ”God morgon” fnissade hon medan hon drog sig ur min famn och satte sig i soffan bredvid mig. ”Harry, vart är alla andra?”
”Ehm, de är i stan. Justin planerar sin turne’ och de andra passar på att följa med när han ändå skulle till stan för att de skulle handla något”
”Jaha, men du? På tal om handla och stan, kan inte du och jag åka och handla mat? Det finns nästan ingenting kvar”, frågade Rosie medan och ställde sig upp ur soffan. 
”Ja, det kan vi. Kom så åker vi nu!”

Efter ätit frukost satte vi oss i bilen och gav oss iväg. Vi hann prata om allt mellan himmel och jord innan vi äntligen kom fram till mataffären. När vi klev ur bilen möttes vi av ett fåtal paparazzis som stod och fotade oss så att kamerorna smattrade hejvilt. ”Bara ignorera dem”, viskade jag i Rosies öra så att bara hon kunde höra det jag sa. Hon besvarade mig med en nick och vi gick vidare in i affären.

En och en halv timme senare hade vi handlat klart och betalat. Vi satt knäpptysta i bilen, ingen gav ifrån sig ett ljud. Det kändes väldigt pinsamt, men tack och lov avbröts tystnaden av att min mobil plingade till. Jag fiskade upp den ur byxfickan och kollade vem det var. Det var Christin. Min tjej. Eller tjej, och tjej kan man inte riktigt säga. Vi dejtar och ingen vet om det än. Inte ens killarna, som jag aldrig annars håller något hemligt för. ”Vem var det?”, frågade Rosie med nyfiken blick. 
”Ehm, det v-aar, ehmm”, stammade jag fram.
”Jag ser att det är någon speciell. Vem är det?”, fnissade hon.
”Rosie, om jag berättar måste du lova att inte berätta det här för någon! Okej?”
”Jag lovar Harry. Du vet att jag inte berättar. Du kan prata med mig om allting”
”Okej, då så. Det var ehm, hon heter Christin. Vi typ dejtar, men ingen vet om det än så länge. Inte ens killarna. Detta är vår hemlighet. Okej?”, rabblade jag snabbt fram. 
”Aww, Harry. Jag lovar! Jag är glad för din skull!”, sa hon samtidigt som jag parkerade på uppfarten till hennes och Carros hus. 

Rosies perspektiv:

Vi klev ut ur bilen och gick in i huset med alla kassarna i våra händer. Vi möttes av allas blickar riktade mot oss. Alla stirrade på oss förutom Niall. 
”Vart har ni varit?”, frågade Zayn och Liam i mun på varandra.
”Vi har bara varit och handlat mat” svarade jag tillbaka. 
”Rosie gå och sätt dig i soffan du, jag, Zayn och Liam packar upp maten”, sa Harry till mig medan jag gick till soffan och satte mig bredvid Carro och Justin. 
”Var är Niall?”, frågade jag Justin.
”Han har gått och lagt sig i din säng. Han var tydligen jättetrött så han ville vila upp sig lite tills han och grabbarna ska åka in till stan senare igen”, svarade Justin mig med ett leende. Jag var på väg upp för trappan när jag hörde Justin säga ”Rosie! Kommer du ihåg att jag har en konsert idag? Isåfall påminner jag dig i alla fall. Du och Carro ska ju följa med mig på konserten medan killarna är i stan”
”Okej, svarade jag snabbt som svar för att sedan raskt men ändå så tyst som möjligt för att inte väcka Niall. Jag smög in till mitt rum och hittade en utslagen Niall ligga i min säng och sova. Det var alldeles mörkt i rummet bortsett från att lite ljus lyste in genom rullgardinen som var nerdragen. Niall är så söt när han sover, han gnuggar kudden så att hans hår blir alldeles tovigt och står att alla håll och kanter. Den killen gör mig galen! Jag kommer aldrig att hitta någon som är så fin som honom. Jag gick fram till sängen och lade mig ovanpå Niall. Jag smekte honom lätt över kinden och viskade i hans öra ”Baby, dags att vakna. Du kan inte sova bort hela dagen”. Han reagerade inte så jag skakade honom lite lätt för att få honom att vakna. ”Mm, snälla älskling bara en liten stund till” Hans röst lät skrovlig, men så låter den alltid när han sovit.
”Klockan är snart halv tre, och hon du ska sova hinner vi inte umgås innan ni ska åka in till stan igen klockan fem, medan jag ställde mig upp ur sängen. ”Okej då, kom här. Bara en liten stund till”, sa han och tittade på mig med sina fina blå ögon samtidigt som han lyfte på täcket. Det han vill med det var att jag skulle lägga mig ner med honom, vilket jag inte kunde motstå. Jag tog av mig mina byxor och strumpor, resten av kläderna behöll jag på. Jag gick sedan fram till sängen och lade mig under täcket med Niall. Han lade sin arm runt min midja och drog mig tätt intill sig. Så låg vi ett tag och bara myste, det var så skönt. Jag var helt säker på att han hade somnat om när han plötsligt frågade ”Vart var du och Harry?” 
”Vi var bara på affären för att handla mat”
”Gick det bra? Var det många fans och paparazzis där? Gjorde du dig illa?”, frågade Niall oroligt.
”Niall, det är ingen fara. Det hände ingenting. Vi var bara och handlade”
”Svara på min fråga”
”Ja, det var några fans och paparazzis där. Jag gjorde mig inte illa”, svarade jag lite nonchalant.
”Okej, bra. Men det du Rosie?, det kommer bli värre. Om du verkligen vill det här, om du vill vara tillsammans med mig så måste du vänja dig”. Jag vände mig om i hans famn så att jag kunde se hans ansikte. ”Ja, jag vet Niall. Jag vill att du ska vara min”
”Ja, men Rosie folk kommer både älska dig och hat-” mer hann han inte säga för att jag avbröt honom. 
”Hat är knappast det värsta jag varit med om”, fnös jag till honom.
”Baby, förlåt”
”Det är lugnt, okej? Jag bryr mig inte om en massa hat. Inget av det kan trycka ner mig. Efter allt jag har varit med om så bryr jag mig inte ett dugg om just det. I alla fall inte via internet. Det skulle vara en annan sak om någon på skolan skulle stå och säga en massa saker till mig där”, fick jag snabbt ur mig. 
”På tal om skola, när börjar du och Carro igen?”, frågade Niall.
”På måndag", svarade jag tyst tillbaka och kom att tänka på skolan. Jag vill verkligen inte! Det kommer att vara som det alltid varit. Alla kommer bara acceptera mig när Carro är i närheten. Ingen vågar göra något mot mig då, för att de vet att Carro kommer ge sig på den som gör mig illa. Men annars hackar de på mig hela tiden. Folk brukar tycka att det är något fel på mig bara för att jag klär mig i lite hårdare och tuffare kläder om ni förstår vad jag menar.
Mina tankar avbröts av Niall ”Kan vi inte kliva upp nu? Jag måste äta något innan vi åker”
”Jo, juste. Jag ska inte åka med er. Jag ska följa med Carro och Justin på Justins konsert”
”Jaha, okej. Jag kommer till arenan senare då. Jag kommer när konserten börjar. Killarna ska till deras tjejer, men jag vet inte vart Harry ska, han har ju ingen tjej, men han skulle tydligen åka bort någonstans", svarade Niall och kysste mig lätt på munnen.
Jag log åt tanken att ingen visste vart Harry skulle, ingen förutom jag.
 
Innan det var dags att åka bytte jag kläder och sminkade mig lite. Jag tog på mig, svarta tights med nitar på knäna, svarta klackeskor, en svart/grå stickad tröja. Till det satte jag upp håret i en hög hästsvans och sedan tog på mig några matchande smycken. 

Vi åkte en liten stund senare med en limousin till den arena Justins konsert ska hållas i. Den ligger mitt inne i centrum, så det tog inte så lång tid att ta sig dit. 
Medan Justin bytte om till de kläder han ska uppträda i och fixat håret och allt annat som måste fixas innan konserten börjar, satt jag och Carro i hans loge och kollade runt lite på datorn. Vi gick in på Facebook och kollade på olika klipp på Youtube. 
Efter ungefär en och en halv timme började Justins konsert och som Niall lovat kom han då det precis började. ”Hey baby” sa Niall och lade sina armar runt min midja. Jag hoppade till, skrämd för att jag inte såg honom komma. ”Åå, du skrämde mig Niall”
”Det var inte meningen, förlåt” Jag vände mig om i hans famn och kysste honom. ”Åå snälla, kan ni inte lägga av med det där? Jag blir bara avundsjuk då min man just nu inte kan göra sådär med mig” sa Carro med ett flin. Jag och Niall bara skrattade. Jag pussade honom på munnen en gång till innan vi tillsammans, Jag, Niall och Carro ägnade oss åt att titta på när Justin uppträdde. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 12 äntligen upplagt!
hoppas ni gillar det! :)
 
och ha en bra Jul allihopa!

XOXO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: