justinbieberonedirectionnovell.blogg.se

Kapitel 6-We know who you are

Kategori: Believe In Your Dreams

I Tidigare Kapitel:

När jag la mig i sängen så låg jag och funderade på hur Niall och Justin har tänkt att det kommer bli den här veckan. Först imorgon kväll så ska vi uppträda på Välgörenhets Galan, sen ska vi på en massa intervjuer och på en filmpermiär. Jag hoppas dom har tänkt ut något bra, annars kommer det här sluta i katastrof. Inte nog med det så måste vi börja bestämma vart vi ska åka på våran "Take Me Home Tour". Om inte killarna har sagt något innan det, kommer det sluta med att alla blir sårade.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Justins perspektiv:

Efter en lång stund på stan med Rosie och Carro så var vi tvungna att ta oss hem igen till hotellet för att jag och grabbarna måste åka på till arenan, där galan ska äga rum, för att repa innan en sista gång så att allt sitter som det ska, innan galan börjar klockan 18.00 i kväll. Nu är klockan 3 så det är lite bråttom. När vi kom tillbaka till hotellet så hade jag och Niall ännu ingen aning om vad vi skulle säga till tjejerna eftersom att vi inte kan vara med dem för att vi är med på galan eller just nu eftersom vi ska repa.

”Vi måste gå nu killar, det är bara 4 timmar kvar tills galan börjar så vi måste göra oss klara! Men vi ses ikväll utanför arenan så kan vi gå in tillsammans, eller hur?, sa Carro.

”Asså , det är såhär att, jag och Jacob kommer inte kunna gå på galan” sa jag lågt.

”Va?! Ska ni inte? Varför inte då?” svarade Carro förvånat.

”För att jag och Jacob fick bara tag på 2 biljetter, de bästa dessutom! Så ni kommer kunna se både Justin och One Direction jättebra! Ni ska sitta längst fram vi scenen" svarade jag och log.

”Tack så jättemycket!" Svarade Carro och pussade mig på kinden

”Här har ni biljetterna" sa Niall och gav dem till Rosie.

Vi sa hejdå till varandra och sprang sedan till våra rum för att snabbt byta kläder och sedan rusade vi ner lobbyn till Harry, Zayn, Louis och Liam.

”Vad tänker ni med? Ser ni vad ni har på er, tänk om tjejerna kommer!” sa Zayn hastight.

”Det är lugnt, vi sa nyss hejdå till Rosie och Carro. Vi sa att vi inte kommer att vara på galan med dem" svarade Niall.

”Okej, vi måste åka nu. Limon väntar”, sa Zayn.

När vi gick ut till limousinen var det en massa paparazzis och fans utanför. Vi hann tyvärr inte ta kort eller ge dem några autografer för att vi hade så bråttom. Det tar en timme att åka till arenan, så vi kommer bara ha ungefär 3 timmar på oss att repa. Galan heter ”EME”, helt ärligt talat så har jag aldrig hört talas om den förut. Det är för att man inte kan vinna några priser där. De bjuder bara in en massa kändisar som uppträder och pengarna som samlas in från biljetterna går till välgörenhet. Så det är typ en konsert kan man säga.

Efter en timmes åktur var vi äntligen framme. Vi möttes av en kvinna som berättade hur schemat såg ut för kvällen som t.ex. när vi ska uppträda. Både jag och killarna ska sjunga 2 låtar var. Jag ska sjunga ”As long as you love me” och ”Boyfriend”. Det kommer att bli grymt. Jag tog upp min iPhone  och twittrade ”Rehearsal for the #EME with my boys from One Direction. Hope 2 see u there! Love you #Beliebers”.

“Justin! Det är din tur nu! Vi har repat klart våra låtar” hörde jag Niall säga efter att jag lagt ner iPhonen i fickan och gick bort mot scenen.

Carolines perspektiv:

Efter en timme så var jag och Rosie i stort sätt nästan klara. Eftersom killarna valt kläder åt oss hade det gått mycket fortare för att vi inte behövt lägga någon energi på att välja. Taylor hade valt ett par svarta jeans och en röd blus åt mig. Det var verkligen jättefint, han  har bra smak för att vara kille. Jag lockade håret och sminka mig bara lite grann.

”Carro!”, hörde jag Rosie ropa ifrån badrummet.

”Ja, jag kommer”

När jag kom in i badrummet så mötte jag Rosies blick, hon log och sa ”Vad fin du är!”

”Du med vännen!”

Jacob hade valt en svart blus och till den ett par ljusa, lite slitna jeans till Rosie. När jag först såg det så trodde jag att det inte skulle bli fint, men jag hade haft helt fel! Kläderna passade verkligen Rosie!

”Vad ville du ha hjälp med?” frågade jag.

”Kan du platta mitt hår som jag har missat där bak?”

”Såklart jag kan vännen”

”Tack” log Rosie.

Efter tio minuter så hade jag plattat klart Rosies hår och hon hade sminkat sig medan jag plattade hennes hår så vi var nu båda klara.

”Rosie, vi måste åka nu! Taylor sa att det tar drygt en timme att åka dit”

”Shit, kom igen då! Annars hinner vi inte. Jacob sa att han och Taylor fixat en limo till oss kvart i fem och det är vad klockan är!" svarade Rosie.

”En limo?! Varför i hela friden en limo?!”


”För att han sa att alla kommer dit med sånna”, sa Rosie medan vi gick ner till lobbyn.

Efter en timmes resa var vi framme. Allt var sjukt stort! Jag har hört att det inte är en gala som kändisar inte vinner priser utan att mer som en konsert och alla pengar går till välgörenhet. ”Ey, tjejer. Stanna där!” sa en röst bakom mig och Rosie. Vi vände oss mot rösten och såg en fotograf som tog en massa kort på oss. Kameran bara smattrade. Det kändes väldigt skumt, som om vi vore kändisar.

När vi kommit in i arenan gick vi för att söka upp våra platser och satte oss sedan ner.

”Drömplatser ju!” sa Rosie glatt.

”Haha, ja verkligen”

”Vet du när Justin och One Direction ska uppträda?” sa Rosie.

”Jag vet bara att Justin ska sjunga ”As long as you love me” och ”Boyfriend”. Han twittrade det förut. Jag visste inte vad killarna ska sjunga. Gå in på någon utav deras twitter” svarade jag.

”Ja, jag kan kolla Nialls twitter” sa Rosie och fiskade upp hennes mobil. ”One Direction ska sjunga ”I would” och ”Live while we're young”

Efter en timme hade en massa artister uppträtt och nu var det äntligen, för det vi väntat så långe på, dags för Justin att sjunga.

”Rosie nu är det Justins tur!” sa jag uppspelt.

Justin började sjunga och till gick över till sidan av scenen som jag och Rosie satt vid. Han granskade mig från topp till tå och när han kom upp till halsen märkte jag att kan tittade på mitt sugmärke. Han log lite diskret. Det var då jag började bli nästan  helt säker på att Justin är Taylor. Varför hade han annars gjort sådär?

”Rosie!” skrek jag för att försöka överrösta musiken.

”Va, vad är det?”

”Märkte du inte att Justin stod rakt framför mig och stirrade på mig?”

”Jo, men inte att han stirrade just på dig”

När Justin var klar med "As long as you love me" så började han sjunga "Boyfriend".

Precis då kom Justin tillbaka till vår sida och sjöng låten riktat mot mig. ” Girlfried, girlfriend. You could be my girlfriend.”

 

Tumblr_m3tmphsro71qitsy8o1_500_large

 

Sedan sprang han vidare. Nu var jag helt säker på att det var han. Vem skulle det annars vara? När han sjöng sådär så var det som om att han ville berätta det genom att sjunga och titta rakt in i mina ögon.

Rosies perspektiv:

Nu hade Justin uppträtt och Carro var mer än glad över det. Nu återstod bara One Direction kvar, sedan skulle galan vara slut. Hela arenan började blinka i olika färger och ”Live while we're young” började spelas ur högtalarna. Harry och Liam stod vid vår scenhalva, de sjöng och log mot oss. Ganska coolt att vi typ känner dem, eller nästan i alla fall.  När den låten var avslutad så började killarna sjunga ”I would” och under låten så stod Niall, Louis och Zayn på vår sida. Jag tittade på Niall ett antal gånger. Hans ögon ser exakt ut som Jacobs. Jag tror att jag och Carro har rätt om att Taylor och Jacob i självaverket är Justin och Niall.

”Både Justin och One Direction är grymma live”, skrek Carro medan killarna fortfarande sjöng ”I would”.

När låten var slut så skyndade jag och Carro oss ut från arenan så att vi slapp stå i köer. Vår limo stod utanför och väntade på oss som bestämt. På vägen hem tänkte jag mycket på hur kvällen varit. Det hade inte kunnat bli mer perfekt.

”Rosie, jag är helt säker på att det är Justin. När han sjöng vissa delar tittade han  på mig och tittade rakt in i mina ögon som om han ville att jag skulle förstå” sa Carro.

”Ja, jag tror att det är Niall jag med”

När vi kommit fram till hotellet så kände jag att min mobil vibrerade till i min ficka. Jag tog upp iPhonen och såg att Jacob smsat ”Vi är på Harry och Liams rum. Kom upp när ni kommer hem. xoxo Jacob”

”De är på Harry och Liams rum, de vill att vi kommer dit”

”Okej, då går vi dit” svarade Carro.

”Ni var grymma killar, ni sjöng as bra ikväll!”, sa jag och Carro i mun på varandra till Harry, Zayn, Liam och Louis. De tackade och satte sig bredvid Jacob och Taylor som redan satt i soffan. Jag och Carro stod upp.

Jag gick fram till Jacob och ställde mig framför honom och började ta av honom solglasögonen och kepsen. Alla tittade på mig ”Du var också grym Niall”, sa jag och log mot honom. Då fick jag bekräftat att det var Niall som jag trott att det var. Jag såg djupt in i hans otroligt fina blå ögon, exakt som jag gjort på stranden hemma. Alla tittade förvånat på mig, till och med Carro.

”Men h-h-hur visste du att det var jag?” stammade Niall fram. 

”Skaffa mörkare solglasögon nästa gång. Jag såg dina ögon igenom solglasögonen när vi var på stranden. Och det är bara du som har sådär otroligt fina blå ögon” sa jag och log mot honom.

”Vi tänkte berä-” mer hann han inte säga förens jag satte mig hans knä och kysste honom mjukt på munnen.

Jag avslutade kyssen och tittade på Carro som stod helt själv där borta. Jag nickade mot henne och hon gick fram till Justin och gjorde exakt samma sak som jag gjort.

”Du var så bra du med Justin”sa hon med lugn röst och log. Carro tog av Justin hans keps och solglasögon. Han log till svar.

”Om du undrar så kom jag på det samma dag som Rosie upptäckte att det var Niall. Jag såg igenom dina solglasögon när vi tittade på film. Sen nu ikväll när du sjöng stod du och tittade på mig samtidigt som du sjöng. Det var som om du ville berätta det genom att sjunga."

”Är du sur eller är ni sura på oss?”

”Nej, det är vi inte. Vi förstår varför ni gjorde det. Men inte varför ni inte berättade tidigare. Men ni behöver inte förklara”, svarade Carro. Justin log kärleksfullt mot henne.

”Så nu när ni äntligen vet, vill du följa med mig på min och killarnas intervju i morgon?”, sa Niall och tittade på mig. Jag hann inte svara för att Liam hann snabbt säga ”Hurrni, det är lite för tidigt med det. Ni borde vänta lite med att berätta, i alla fall tills filmpremiären.”

”Men det är ju på måndag”, snäste Niall mot Liam.

”Det är måndag om två dagar Niall”, snäste Liam drygt tillbaka mot Niall.

”Juste, sorry bro”, ursäktade Niall sig.

Vi satt och tittade på tv ett tag tills Louis mobil plingade till. Han tog upp den och läste.
”Liam, Zayn, Harry och Niall, vi måste åka till Paris och ha en spelning där. Vi måste åka på tisdag morgon" sa Louis galtt.

”Men Justin och tjejerna då?” sa Niall fort.

”De kan följa med. Rosie och Carro, ni har väl fortfarande sommarlov?” frågade Louis.

”Ja, vi hänger på” svarade jag och Carro i kör.

”Jag hänkar också på. Men jag har en konsert i Los Angeles på lördag eftersom min ”Believe tour” börjar snart så jag måste åka till LA senast på torsdag” sa Justin . När Justin uttalade ”Believe tour" tittade Carro på mig med en ledsen min.

”Men det är ju perfekt, vi måste ändå åka tillbaka  till LA då också. Vi ska börja bestämma datum och platser till vår ”Take me home tour". Men en sak i taget, vi ska på filmpremiären först” sa Louis glatt.

Jag kan inte fatta att killarna ska ut i världen på turne snart. När jag och Carro  börjar skolan så kommer vi inte träffas så mycket. Vi får göra det bästa av situationen. Men som Louis sa, en sak i taget, vi ska först på filmpermiär. Då kommer alla få se mig och Niall tillsammas. Jag undrar hur många som kommer hata mig, men hat är knappast det värsta jag har varit med om tänkte jag och suckade.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kapitel 6! hoppas ni gillar det och snälla kommentera! vi ser ju att vi har läsare! 

Kapitel 7 kommer imorgon tror jag! 

xoxo

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: