justinbieberonedirectionnovell.blogg.se

Kapitel 11- Going Back To LA

Kategori: Believe In Your Dreams

 I Tidigare Kapitel:

”Haha, nu har jag dig. Du kommer inte komma undan. Nu när du sitter fast kommer jag aldrig släppa greppet” Justin började kittla mig, jag skrattade väldigt högt, nästan så att jag skrek. ”Ger du dig?”

”Jag ger mig aldrig!” Justin kittlade mig ännu mer när jag sa sådär. Jag fick tillslut så ont i magen att det krampade. ”Ger du dig nu då?”

”Okej, okej, jag ger mig!” ”Bra” svarade han innan han vände mig om och pressade sina läppar mot mina.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rosies Perspektiv:

Efter en stund gick vi fyra upp till hotellrummet igen för att vi kände att vi badat klart och för att vi senare idag måste åka hem till LA igen. Vi måste duscha och byta om och sedan packa ihop våra saker. Det är sista veckan på sommarlovet för mig och Carro. Den här sommaren har bara försvunnit med vinden. Det har gått så otroligt fort. Det känns som om lovet endas pågått i någon enstaka vecka. Men så är det när man har kul. Den här sommaren kommer jag alltid minnas, den kommer alltid finnas med mig vart jag än går. Det är sommaren då min högsta dröm blev till verklighet, den jag aldrig trodde skulle slå in, men som omöjligt nog gjorde det. Jag kan inte förstå hur och varför.

Justin måste återvända till LA för att han ska börja planera hans ”Believe Tour”. Han och hans team ska bestämma vart konserterna ska äga rum och hur den ska vara. Det skulle killarna också göra, bestämma vart de skulle åka på deras ”Take Me Home Tour”.

Jag och Niall gick in till vårt hotellrum och Justin och Carro gick in till deras. Jag började duscha först. Medan jag gjorde det så satte Niall sig i sängen och kollade sin twitter. Jag klädde av mig och ställde mig i duschen. Den varma strålen var väldigt skön och mjukade upp min kropp. När jag schamponerat och tvålat in mig, sköljde jag av mig och stängde sedan av kranen. Jag tog en handuk och virade den runt min kropp. Jag gick sedan ut till sovrummet för att klä på mig och för att säga till Niall att jag var klar så att han kunde duscha nu.

”Baby, du kan duscha nu, jag är klar”

”Okej, jag ska snart duscha, jag ska bara göra klart det här först”

Jag började leta runt bland mina kläder för att hitta något som jag kan ta på mig. Jag tog först på mig trosor och bh. Sedan tog jag på mig ett par svarta jeans och en grå huvtröja till det, under huvtröjan tog jag på mig en vanlig vit t-shirt. Jag orkade inte bry mig om att klä mig lite finare eftersom att vi ska åka flygplan i flera timmar.  Det spelar ingen roll vad man då har på sig tycker jag, det är ändå ingen som ser en. Håret satte jag upp i en hög hästsvans.

Medan Niall stod i duschen började jag packa ihop mina saker. Jag lade ner utspridda kläder och andra saker i resväskan som jag inte ska ha i handväskan. När jag var klar med att packa mina egna saker, började jag hjälpa Niall med att packa för att han inte börjat med det. Det är endast bara någon timme tills vi ska åka till flygplatsen och om vi ska hinna måste vi skynda oss lite.

När Niall kom ut ur duschen, kom han bara ut med en handduk runt midjan. Jag stannade upp och stirrade på honom. Han såg att jag gjorde det och log mot mig. ”Jag vet vad du tittar på. Sluta med det”

”Det går inte att undvika det. Du är as snygg!” Niall skakade sakta på huvudet och gick fram till mig. ”Det är du som är snygg Rosie!” Han gav mig ingen chans till att protestera då han snabbt lutade sig mot mig och kysste mig.

Efter en stunds kyssande avslutade jag den för att jag såg hur mycket klockan var. Vi har en tid att passa och vi måste hålla den om vi vill hinna med flyget. ”Du måste klä på dig nu om vi ska hinna”

”Okej, kan du packa då åt mig?”

”Jag har ju redan börjat så det kan jag fortsätta med”

Niall lutade sig mot mig. ”Tack, älskling” sa han innan han pressade sina läppar mot mina ännu en gång.

Niall tog sina kläder med sin in till badrummet för att klä på sig. Han stängde dörren om sig, men låste inte. Jag återgick till att packa Nialls grejer.

20 minuter senare var vi påklädda och klara att ge oss iväg. Vi var de sista som kom ner till lobbyn för att checka ut. Justin, Carro och grabbarna var klara att åka när vi kom ner. Niall checkade snabbt ut och sedan åkte vi limousin till flyplatsen. När vi kom fram till flygplatsen lämnade vi väskorna, gick igenom säkerhetskontroller och gjorde flera andra saker innan vi kunde slappna av och ta det lugnt och vänta på att få kliva på planet. För att få tiden att gå gick vi runt i olika affärer.

Carolines Perspektiv:

Nu ska vi äntligen fick kliva på Justins och grabbarnas privatplan. Det skulle bli ganska skönt att komma hem till LA. Snart börjar skolan också, jag längtar faktiskt. Det ska bli kul att träffa nya människor. Jag älskar att lära känna nya kompisar. Men det gör dock inte Rosie, hon hatar verkligen det. Hon har ingen trevlig ton till personer hon inte känner heller. Så det förvånar mig att det har gått såhär bra som det har gått sen vi började känna killarna.

När vi äntligen hade landat i LA så klockan väldigt sent så vi bestämde oss för att allihopa, Jag, Niall, Rosie, Justin, Zayn, Liam, Louis och Harry. Mitt och Rosies hus är ju trots allt väldigt stort så vi kommer få plats.

När vi kommit hem till vårat hus så gick alla och la sig. Jag somnade in i en djup sömn med Justin bakom mig.

Rosies Perspektiv:

Jag vaknade av att min mobil lyste upp i rummet. Det var från instagram, någon som hade gillat min bild. Jag vaknade kvart i tio pågrund av att en gillar min bild på instagram, really? Jag suckade och gick ut ur rummet så tyst jag kunde för att inte väcka Niall. När jag kom ner till undervåningen så hörde jag ett svagt ljud från tvn och såg att Harry satt i soffan. ”God morgon Harry” sa jag medans jag log och satte mig bredvid honom. Jag la upp mina ben på Harry. Han är som en bror för mig nu, så jag bryr mig inte så mycket. ”God morgon beautiful” svarade han och log mot mig.

”Är ingen annan vaken?” frågade jag socker sött.

”Nej, bara jag eller nu är ju du också det” sa han och blinkade med ena ögat.

Jag vände mig mot tv skärmen. Harry hade satt på MTV. Det var en massa musikvideos som visades. Mitt upp i allt så kom killarnas musik video till ”Live While We’re Young” upp. När Harry visades på tvn så började jag sjunga med och flina mot honom. Jag älskar att retas med Harry, han blir så sur. ”Ey, sluta. Bara för att du tycker jag är snygg behöver du inte härma mig babe.” sa han och lipade mot mig. Jag kollade på honom med en konstig blick och kollade på tvn igen. Helt plötsligt kände jag Harrys hand på mitt lår och han börja smeka mitt lår. En känsla av obehag steg inom mig. Jag kollade på Harry och han log bara mot mig.

Efter ett tags tv tittande så hade ingen annan vaknat förutom jag och Harry så vi bestämde oss för att gå till Starbucks och köpa Kaffe och Chailatte till de andra. Vi började gå mot stan eftersom det inte är så långt dit så bestämde vi oss för att gå. Jag fiskade upp min IPhone ur fickan och tog en bild på mig och Harry och la ut på Instagram, till bilden så skrev jag ”Morning walk with my hot bro @harrystyles” Hans IPhone plingade till och jag gissade att det var för att jag hade taggat han i bilden. ”Really, bara hot?” sa han och log ett retsamt flin. Jag slog till honom på armen och fortsatte att gå. Plötsligt kände jag två armar rund min midja, jag kollade bak och möttes av Harrys stora leende. Jag försökte ta mig ut ur hans grepp men misslyckades, ”Vänta jag ska bara ta en bild jag med” sa han och log. Harry tog upp sin mobil, gick in på instagram och tog ett kort. På bilden stod jag framför Harry och man såg hans arm runt min midja på bilden. Niall kommer verkligen inte bli glad om han ser detta. Mina tankar avbröts av att min IPhone plingade till och såg att det var från instagram. Den plingade till för att Harry hade taggat mig i hans bild, han hade skrivit ”Morning walk in the sun with my sunshine @rosiestewart”

När vi gick in till Starbucks så fick jag en flashback på när jag och Carro hade träffat Niall och Justin för första gången, fast då var dom ju så kallade Taylor och Jacob. Jag började skratta men avbröts av Harry som sa att vi skulle gå tillbaka hem. Han hade redan beställt allt medans jag stått och tänkt. Vi började gå tillbaka till huset med Starbucks muggar fullt i händerna. Jag såg paparazzis bakom buskar och träd överallt. Jag kollade på Harry och han såg mest bara nöjd ut.

När vi var tillbaka till huset så klev jag och Harry in i huset medans vi as garvade. ”Vart fan har ni varit och vad fan har ni gjort?” snäste Liam till mig och Harry. ”Chill bro, vi var bara och köpte det här till er” svarade Harry med ett leende och ställde Starbucks muggarna på bordet. Alla ryckte åt sig en varsin mugg och satte sig runt bordet. Själv så gick jag och Harry och satte oss i soffan med varsin mugg och kollade på tv. Jag såg att Niall kom och gav Harry en ilsk blick och han lyfte upp mig i hans famn och kysste mig på halsen och sedan på munnen. Harry gav mig en ledsen min och fortsatte kolla på tvn.

Harrys Perspektiv:

Den här dagen hade varit toppen. Att få vara med Rosie i stort sett hela dagen hade varit sjukt kul. Harry sluta, vad tänker du med! Du kan inte gilla Rosie! Jag gick ut till vardagsrummet och kollade efter Rosie. Alla satt i soffan förutom hon. ”Vart är Rosie?” frågade jag och kände hur en orolig känsla började spridas i min kropp. ”Hon gick ut, hon fick ett sms av en kille som behandlat henne illa. Så hon ville ha lite egen tid” svarade Carro och log mot mig.

”Vadå behandlat henne illa? Vem då? Vad har han gjort?” frågade jag oroligt.

”Han, ja.. Det får Rosie själv berätta för dig” Svarade Carro sött till mig.

”Gick hon ut utanför huset?” frågade jag

”Ja” svarade Carro

”Okej” log jag till Carro tillbaka

”Du skulle bara våga gå ut till henne” hörde jag en ilsk röst säga bakom mig. Niall.

”Jag vågar. Jag bryr mig om henne!”

”Harry, hon är min! Inte din!”

”Lägg av Niall” sa Liam till Niall och jag började gå ut till Rosie

Jag kollade runt och såg att hon stod nere vid vattnet. Jag gick fram till Rosie och la mina armar runt hennes midja. Jag såg att Rosie grät och jag blev genast mer oroligt. ”Rosie, vem är han? Som har behandlat dig dåligt eller vad det var?” frågade jag tyst. Rosie gick ut ur mitt grepp, tog av sig koftan och visade mig hennes underarm. Jag klarade inte av att se det, jag kände hur tårarna brände under mina ögonlock. Rosie började berätta allt som hade hänt. Allt som han Kristoffer hade gjort mot henne. Jag kände hur ilskan spreds inom mig. Jag drog in Rosie i min famn medans jag kände hur min hals blev blöt av hennes tårar. Jag kramade henne ännu hårdare och kysste hennes hals. Varför kunde inte hon vara min?

Nialls Perspektiv:

Jag satte mig i soffan medans jag såg hur Harry gick ut mot Rosie. Vad tänker han med? Hon är min, inte hans!

”Ta det lugnt Niall, de är bara bra vänner!” sa Carro lugnt mot mig

Jag kollade på Liam som kollade igenom instagram, jag kollade ner på hans mobil. Lite längre ner så såg jag att Rosie och Harry hade lagt up en varsin bild på dem tillsammans. På Harrys bild så såg jag att han höll om henne. Jag kände hur ilskan spred sig och jag rusade in på Rosies rum. Jag ställde mig i fönstret och kollade ut på Harry och Rosie. De stod och kramades. Förmodligen hade Rosie berättat allt för Harry. När jag hade lugnat ner mig lite så gick jag ner till de andra igen och såg att Harry och Rosie hade kommit in igen. De stod bakom soffan och Harry höll om Rosie bakifrån.

”Don't touch her” snäste jag till Harry och drog åt mig Rosie.

Harry blängde på mig. Inte för jag vet varför. Det är ju jag som ska vara arg. Det här måste sluta. Nu. Rosie är min och ingen annans.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 11!!
hoppas ni gillar det!! vad händer mellan Harry och Rosie.....?
 
xoxo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: