justinbieberonedirectionnovell.blogg.se

Kapitel 1- starbucks

Kategori: Believe In Your Dreams

 
Caroline och Rosie är allra bästa vänner. De har känt varandra sedan de var väldigt små och de har alltid stått varandra mycket nära. Det är nu sommarlov och de har på stadiga ben gett sig ut i glatta livet, utan familjer och släkter i närheten, och flyttat från New York till Los Angeles för att börja på LA’s High School till hösten när terminen startar. De har köpt en gemensam flott bostad nära stranden med härlig havsutsikt. De har precis hunnit installera sig i sin nya bostad ,och tänker fira att det just nu är sommarlov och att de trots tvivel, bestämde sig för att flytta hemifrån, långt bort ifrån sina familjer till LA med att gå ut på stan och ta en fika på Starbucks cafe’.

De kommer in på Starbucks. Det är smockfullt med folk och det finns knappt någon plats att sitta på. ”Där kan vi sitta, bredvid de där killarna”, säger Rosie. ”Okej, går du och paxar platserna så att inte någon annan tar dem så går jag och beställer vårt fika. Vad vill du ha Rosie ?”, säger Caroline ”Jag vill ha en chailatte och en kladdkaka med vispgrädde till ”, säger Rosie.
 
Rosies perspektiv:

Jag stegar sakta men säkert fram till killarna som ser ut att vara i samma ålder som mig själv och Caroline, men det går inte riktigt att se hur gamla de är eftersom de är skymda bakom solglasögon, keps och huva. Det hade varit lättare att urskilja deras ålder om jag sett hur de ser ut utan deras huvudbonader och glasögon.. Den ena killen har på sig en lila huvtröja med en vit t-shirt under. En svart keps, svarta jeans och matchande sneakers till. Den andra killen har på sig en röd huvtröja, mörkblå jeans, en rödblå keps och vita converse. Jag måste erkänna att båda ser fantastiskt bra ut trots att det inte går att se deras ansikten helt och hållet, men jag bara vet att de är ursnygga! Om jag skulle varit tvungen att välja mellan någon utav dem så skulle jag föredra killen i röd huvtröja . Jag tror nog att Caroline skulle valt den andra, han är mer i hennes smak. Han jag tycker är snyggare påminner lite om Niall och den andra killen i lila huvtröja ser lite ut som Justin. ” Kan jag och min kompis sitta här med er? ”
” Ja, självklart, svarar killen artigt i lila huvtröja.
Jag sätter mig ner vid dem .Ingen säger något tills Caroline kommer tillbaka med rykande heta chailatten och smarriga kladdkakor både till mig och sig själv. ” Här har du Rosie”, säger hon och slår sig ner med oss.
” Åh, gud vad gott det här kommer bli!”

När jag och Caroline ätit upp vårt fika under tystnad, eftersom ingen av oss vågat starta någon konversation för att killarna i huva mittemot oss suttit och stirrat tar Caroline upp sin iphone för att kolla sin Twitter. Plötsligt skriker hon till.
” OMG, Rosie kolla! Justin har twittrat att han är ute på stan och chillar med Niall. Tänk om vi skulle stöta på dem, jag skulle svimma! ” OMG, jag med! ”
” Asså, förlåt om ni tycker att vi är konstiga och hysteriska men vi bara äääälskar Justin och Niall! Vi skulle göra vad som helst för att få träffa dem! ”
” Inte gör det mig något, vi är polare med dem så vi har varit med om värre saker”, säger killen i röd huvtröja.
” Vaa, känner ni dem? Kan inte ni prata med dem så att vi kan få träffa dem? Det skulle betyda så mycket för oss, ni anar inte hur mycket! ”
”Ja, kanske det. Vill ni hänga med oss en stund på stan ? Vi har föresten glömt att berätta vad vi heter. Jag är Taylor och det här är Jacob. Vi skakade hand med varandra alla fyra.
” Ja, vi skulle gärna vilja följa med. Jag heter, som ni kanske fattat Rosie och det här är min bästa vän Caroline.

Vi bar bort våra brickor och ställde dem i vagnen och vi gick sedan ut på stan. Vi gick runt i olika affärer och hade det allmänt trevligt tillsammans. Jag tycker att det kändes som om vi kom mycket bra överens. Vi skrattade och pratade i massor. När det var dags att dra sig hemåt skiljdes vi åt , jag och Carro gick åt ett håll och Jacob och Taylor åt ett annat. Vi skiftade telefonnummer och bestämde att vi skulle träffas så snart som möjligt igen.

Justins perspektiv:
 
När vi skiljts åt från Carro och Rosie började jag och Niall gå hem till mig under tystnad. Jag fick möjlighet till att tänka över saken som hänt. Jag började få dåligt samvete över att vi inte berättat sanningen för Carro och Rosie, men vi ville inte att någon annan skulle få syn på oss och jag tror inte Carro och Rosie skulle klara av att inte börja skrika och hoppa runt om de fått reda på att vi är Justin och Niall. De började skrika hysteriskt bara över att jag lagt ut en ny tweet, så därför tror jag inte att de skulle klara av att hålla tyst om saken. Jag ska prata med Niall om det, men inte just nu. Jag ville inte att någon ska höra det vi pratar om. Jag pratar med han när vi kommer hem istället.
_______________________________________________________
Så nu är första kapitlet i novellen avklarad! Vi vill gärna veta vad ni tycker om första kapitlet. Var den bra eller dåligt? Är det något ni tycker att vi ska ändra eller är novellen bra som den är? Vad tror ni kommer hända i nästa kapitel?
Kommentera i kommentars fältet :)
Nästa kapitel kommer imorgon!
xoxo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: